søndag den 13. marts 2011

God-mandag-morgen

DRAMA....
I dag skal I dramatisere forskellige steder i bogen. Grupperne er af forskellige størrelser - men som udgangspunkt skal I være i de grupper, som I sidder i. I arbejdet med drama er det altid en god idé at varme op - måske har vikaren en god opvarmningsøvelse - eller måske har Jonas.

Jeg har udvalgt stederne til jer - her er de:
1. scene; s. 15, fra starten, til s. 19 "hvad med en skakturnering?" - ca. 5-6 personer
2. scene; s. 32 "Og så kørte jeg hjem..." til s. 37 Han skar en grimasse som om..... - 2 personer
3. scene: s. 51 fra pausen til s. 58 - kapitlet ud - 3 personer
4. scene; kapitel 8 - 2 personer .... senere 5
5. scene; s. 78 "Det var Vitus..." til s. 82 kapitlet ud - 2 (4) personer
6. scene; s. 106, fra starten, til s. 110 pausen - 5 personer (og biroller)

Endelig vil jeg gerne have en oplæser, som skal læse fra s. 129 og resten af bogen.

HUSK at I skal ikke læse, hvad personerne gør - men spille det. Altså I skal sige en replik irriteret, hvis der står "...sagde Oliver irriteret!" HUSK at I skal gøre det, som personerne gør, fx svinge med håret eller rejse jer og gå hen til døren... osv.

I skal øve jer i 30 minutter. Derefter skal I mødes og optræde med jeres scener. Tag scenerne i kronologisk rækkefølge - slut med oplæsning.

ØV ALTSÅ, at jeg ikke kan se det. Måske vil I vise mig det på torsdag???
God fornøjelse
Tine

3 kommentarer:

  1. Jaaaaa! Teater så skal jeg bare lige finde nogen der gider være med.

    SvarSlet
  2. Så man skal f.eks. læse fra side 32 til side 37 op, imens man spiller skuespil eller hvad?

    SvarSlet
  3. det er umugligt at ave et stykke med 3 piger og en dreng!!! vi er outsiderne!!!

    SvarSlet